KennisMakers: Overleef de zorgjungle

12 oktober 2020, van 14:00 tot 15:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Johan Foliant en Marieke Meischke zijn de auteurs van de, op waarheid gebaseerde, roman 'Alfons Alsema Draaft Door' (2019). Een bitterzoet verhaal over hoop, humor en hartstocht in de ruwe werkelijkheid van leven met een ongeneeslijke ziekte.

In 2007 krijgt Johan Foliant de diagnose ALS. Hij heeft het geluk dat de voorspelde aftakeling van zijn lichaam bijzonder langzaam verloopt. Noodgedwongen maakt hij kennis met de zorgverlening in Nederland en ontdekt dat hij op zichzelf is aangewezen.

Aan de hand van het personage Alfons Alsema en passages uit het boek, wordt de chaos in de zorgverlening zichtbaar gemaakt en op ludieke wijze verteld hoe het mogelijk is in deze zorgjungle te overleven. Tijdens deze KennisMakers-middag vertellen Johan en Marieke over hun roman en ervaringen met het overleven in de zorgjungle.

Het boek is te koop bij boekhandel Van Piere in Eindhoven, bij Topsound in Valkenswaard en te bestellen via aadd@kpnmail.nl. De opbrengst komt ten goede aan Stichting ALS Nederland.

Meer informatie is te vinden op www.alfonsalsema.nl

• Entree is gratis. In verband met de coronarichtlijnen is vooraf aanmelden verplicht vanwege het maximum aantal beschikbare plaatsen.
  • Online bestellen van kaarten voor activiteiten is kosteloos, je hoeft de kaarten ook niet uit te printen, ze kunnen gescand worden vanaf je smartphone.
  • Bestellen van kaarten aan de balie van de Bibliotheek Veldhoven kost € 1,- administratiekosten per kaartje, zowel bij betaalde als gratis activiteiten.

Over KennisMakers

Deze activiteit vindt plaats in het kader van het project KennisMakers. Heb je een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend zou kunnen zijn? Oftewel, ben jij een KennisMaker? Dan kun je nu samen met de Bibliotheek jouw kennis delen met anderen.