KennisMakers: Ontdek het mysterie van de vrijmetselarij

20 december 2022, van 19:00 tot 20:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Rob Koppelmans laat je graag kennismaken met de vrijmetselarij. Wat houdt deze eeuwenoude club precies in en wat doen vrijmetselaren?

Rob Koppelmans geeft antwoorden op alle vragen die je over deze eeuwenoude club hebt. Wat is bijvoorbeeld vrijmetselarij? Wat doen vrijmetselaren en wat heeft de vrijmetselarij te bieden?

Rob: "We leven in een turbulente tijd waardoor veel mensen op zoek zijn naar zingeving en antwoorden zoeken op grote levensvragen. Vrijmetselarij kan één van de wegen zijn die leiden naar een bewuster leven. Het is een leerschool zonder dogma’s en draagt levenskennis en -wijsheid over door gebruik te maken van een eeuwenoude traditie met rituelen en symbolen. Ook is de vrijmetselarij een punt van ontmoeting en wordt niet voor niets een broederschap genoemd."

• Entree is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over KennisMakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.