KennisMakers: Zelf spelen en ontdekken

28 oktober 2021, van 19:00 tot 20:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis, aanmelden

Zelf spelen en ontdekken is heel belangrijk voor de ontwikkeling van baby's en dreumesen. Pedagoog Helen Janssen vertelt waarom en geeft praktische tips en informatie.

Baby’s hebben liefde nodig, knuffels, onze nabijheid en zorg. En toch, baby’s hebben óók tijd nodig op zichzelf om vrij te kunnen spelen en zelfstandig te kunnen ontdekken. Alle baby’s en jonge kinderen kunnen dat goed: zelf spelen, ook die van jou!

Deze workshop wil je met veel foto’s, praktische tips en achtergrondinformatie inspireren om je baby of dreumes dat te gunnen: die tijd voor zelf spelen en ontdekken. Maar hoe ziet dat er dan uit? Helen Janssen auteur van het boek 'Zelf spelen en ontdekken' en pedagoog deelt graag haar kennis en ervaringen.

Deze inspirerende interactieve workshop voor jonge ouders, is ook interessant voor gastouders, kinderopvang, opa’s en oma’s. Kortom voor iedereen die wil genieten van een jong kind dat zelf kan spelen en zelfstandig ontdekken.

Over Helen

Helen Janssen: "Door mijn opleidingen en ervaringen in mijn leven heb ik een gevarieerde, gevulde gereedschapskist. Met daarin inspiratie van de benaderingswijze van Rebeca Wild: Vanuit vrijheid leren, Pedagogie van de Hongaarse kinderarts Emmi Pikler en Verbindende, Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg."

Website Helen Janssen

• Entree voor deze activiteit is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over KennisMakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.