KennisMakers: Oorlogsverhalen van Ger de Wind - GEANNULEERD

10 december 2020, van 19:00 tot 20:30

Kosten: Gratis, aanmelden

Deze activiteit is geannuleerd.

Ger de Wind heeft de oorlog heel bewust beleefd omdat zijn vader joods was en diverse familieleden in Auschwitz zijn vermoord. In de bieb vertelt Ger over diverse gebeurtenissen en de gevolgen voor zijn leven.

Ger heeft al diverse lezingen gegeven over de oorlog en hij schreef er een verhalenbundel over: "Het verbaasde me dat zoveel mensen bepaalde gebeurtenissen niet kennen, zoals de ontsnapping uit Auschwitz van Philipsvrouwen. Of de samenhang tussen het Sinterklaasbombardement in 1942 en de oprichting van het Philipsfabriekje in concentratiekamp Vught."

Over deze en diverse andere onderwerpen en persoonlijke verhalen vertelt Ger in de Bibliotheek, zoals het verhaal van een trein naar Auschwitz die twee jongens wisten te stoppen. Maar ook over een gewonde jonge Duitse soldaat die op de dag van de bevrijding bijna vermoord werd. Gers joodse vader redde zijn leven.

Over KennisMakers

Deze activiteit vindt plaats in het kader van het project KennisMakers. Heb je een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend zou kunnen zijn? Oftewel, ben jij een KennisMaker? Dan kun je nu samen met de Bibliotheek jouw kennis delen met anderen.