KennisMakers: Fotograferen

17 mei 2022, van 14:00 tot 15:30 | Bibliotheek Veldhoven

Kosten: Gratis

Zou je graag wat meer doen met fotografie? Hobbyfotograaf Ton van de Ven neemt je mee in zijn verhaal en deelt praktische tips en persoonlijke ervaringen.

Fotograferen: een plezierige hobby

Loop je al wat langer rond met de gedachte om meer te doen met fotografie? Maak je tot nu toe vooral foto’s om te delen op social media, en zou je jezelf graag wat meer verdiepen? Precies dat dacht Ton van de Ven een paar jaar geleden. Inmiddels is fotografie uitgegroeid tot een plezierige hobby.

Ton vertelt: “Herken je dat? Dat je soms naar aanleiding van iets dat gezegd wordt denkt ‘zou dat wat voor mij zijn?’. Het gebeurde mij toen iemand me vertelde dat zij hele mooie foto’s had gemaakt van een natuurgebied waar ik vaak wandel. Het bracht me op het idee om van fotograferen mijn hobby te maken.”

“Met een geleende spiegelreflexcamera ging ik wat eerste foto’s maken, die ik best leuk vond. Daarna keek ik op internet wat filmpjes over fotograferen en dat versterkte mijn enthousiasme zodanig dat ik zelf een geschikte camera kocht. Bij de aankoop kreeg ik drie digitale fotocursussen cadeau. Door deze te volgen werd ik me ervan bewust dat een goede foto maken niet veel meer moeite kost, maar wel veel meer plezier oplevert!”

• Entree is gratis, je dient je wel van tevoren aan te melden.

Over Kennismakers

Deze activiteit is onderdeel van het project KennisMakers van de Bibliotheek Veldhoven. Heb jij ook een jarenlange passie die je graag wilt delen met anderen? Specifieke kennis op een bepaald gebied die ook voor anderen boeiend kan zijn? Ga dan de uitdaging aan om als KennisMaker in de Bibliotheek anderen te laten delen in jouw kennis.

Meer informatie over Kennismakers