Duik met een boek de zomer in!

11 juli 2020 t/m 29 augustus 2020

Kosten: Gratis

Deze zomer ontvangen ruim 1.300 Veldhovense leerlingen weer het invulboekje van het zomerleesproject van de Bibliotheek Veldhoven: ‘Duik met een boek de zomer in!’ Het project is bedoeld om het leesniveau tijdens de vakantie op peil te houden.

Hoe zorgen we ervoor dat het leesniveau van de leerlingen, waar het hele schooljaar hard aan is gewerkt, op niveau blijft in de zomervakantie? Dat is de vraag waar veel basisscholen elk jaar weer voor staan. Daarom heeft de Bibliotheek Veldhoven samen met de Veldhovense basisscholen een leuk zomerleesproject opgezet, dat ervoor zorgt dat kinderen blijven lezen in de vakantie.

Invulboekje

Vóór de zomervakantie krijgen de leerlingen die door de school zijn aangemeld een leuk invulboekje van de Bibliotheek Veldhoven. Ieder kind bepaalt hoeveel boeken hij/zij gaat lezen in de vakantie. In de Bibliotheek staan de medewerkers klaar om kinderen te helpen een leuk, geschikt boek te vinden. Hier krijgen de kinderen ook een sticker voor elk gelezen boek én af en toe een bonusvraag!

Kinderen die nog niet kunnen lezen en schrijven mogen ook meedoen, hierbij kunnen ouders de voorgelezen boeken in het invulboekje noteren en kinderen kunnen bij elk voorgelezen boek een tekening maken.

Kinderen die niet meedoen via school en toch willen deelnemen aan het zomerlezen is het invulboekje vanaf deze pagina te downloaden en te printen.

Hoe werkt het zomerleesproject?

1. Kinderen kunnen beginnen met lezen en invullen van het boekje vanaf het moment dat ze het invulboekje op school krijgen uitgedeeld.
  2. Vanaf zaterdag 11 juli (begin zomervakantie) tot en met zaterdag 29 augustus (zaterdag na de 1e schoolweek) krijgen de kinderen in de bieb voor elk gelezen boek een sticker en misschien een bonusvraag. Neem daarvoor wel het invulboekje mee naar de Bibliotheek!
  3. Kinderen kunnen in totaal 7 boeken noteren en stickers verzamelen in het invulboekje. Meer boeken lezen mag natuurlijk! Extra boeken noteren zij op de laatste pagina van het invulboekje.
  4. Na de eerste schoolweek kan op school aandacht besteed worden aan het zomerleesproject. Bewaar het boekje goed en neem het na de vakantie mee naar school.

Download en print het invulboekje