Week van de Mediawijsheid

17 november 2017 t/m 24 november 2017

De Week van de Mediawijsheid is een initiatief van Mediawijzer.net om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen.

Van 17 tot en met 24 november 2017 vindt de Week van de Mediawijsheid plaats. Het thema luidt: Generatie Media: samen mediawijs.

Tijdens deze week roept Mediawijzer.net docenten, professionals, ouders, kinderen en jongeren op samen in gesprek te gaan over ons online gedrag en mediawijze vaardigheden.

Op de website vind je meer informatie over de campagne. Ook in de bibliotheek kunnen jong én oud deelnemen aan diverse mediawijze activiteiten:

• Kennismakers: Presentatie e-health, dinsdag 21 november
  • Workshop Techniekbieb: Pap, mam maak het nou!, woensdag 22 november
  • De MakersBuzz, een mobiel fablab, bezoekt via de Bibliotheek Veldhoven een Veldhovense basisschool.

Website Week van de Mediawijsheid

MediaMasters

Tv, internet, sociale media, apps, games en smartphones. De mogelijkheden die media bieden zijn eindeloos.

Maar hoe werken ze, wat hebben ze voor invloed en wat kun je ermee? Dat ontdekken leerlingen van groep 7 en 8 in MediaMasters, het superspannende mediawijsheidspel dat tijdens de Week van de Mediawijsheid (17 t/m 24 november) via school gespeeld wordt door tienduizenden kinderen in heel Nederland. Ook in Veldhoven doen veel scholen deze week mee met MediaMasters.

Ga naar MediaMasters

Mediawijze boeken

Jouw wereld vol media

Mooi filmpje van Mediawijzer.net dat laat zien hoe vol de wereld tegenwoordig is met media.