Boekenweek van Jongeren

17 september 2021 t/m 26 september 2021

In de Boekenweek van Jongeren kiezen jongeren het beste boek voor jongeren en hoort natuurlijk een geschenk: 3PAK, een bundel met korte verhalen van drie auteurs.

3PAK

Bij een Boekenweek hoort natuurlijk ook een Boekenweekgeschenk: 3PAK, een bundel met korte verhalen. 3PAK bevat dit jaar een graphic novel van Aimée de Jongh én twee verhalen van Khalid Boudou en Splinter Chabot.

Het geschenk is in de campagneweek gratis af te halen in deelnemende boekhandels en bibliotheken, waaronder de Bibliotheek Veldhoven (zolang de voorraad strekt).

Beste Boek voor Jongeren

De tien meest aansprekende boeken van het afgelopen jaar maken kans op de titel Beste Boek voor Jongeren. De tien titels zijn in mei bekendgemaakt. Aan de vooravond van de Boekenweek van Jongeren kiest een jongerenjury vervolgens welk boek wordt bekroond tot Beste Boek voor Jongeren 2021. Er zijn twee categorieën: oorspronkelijk Nederlands en vertaald. In elke categorie zijn vijf boeken genomineerd.

Bekijk de nominaties

Ga naar de website Boekenweek van Jongeren